Voorschriften en attesten

Enkele huisregels

  1. Spreek steeds af met je arts wanneer je terug op controle komt en zorg ervoor dat je bij elke consultatie voldoende voorschriften vraagt. TIP! Maak een lijstje met naam, dosering en aantal.
  2. Buiten de consultaties worden voorschriften enkel in overleg met de arts afgeleverd. Het secretariaat kan en mag geen voorschriften verstrekken.
  3. Attesten worden tijdens de consultatie ingevuld. In uitzonderlijke gevallen kan dit ook na telefonisch contact. Gelieve hiervoor telefonisch contact op te nemen met het secretariaat of met uw vaste arts tijdens diens belmoment. Wenst u toch iets door te mailen, dan kan dit via info@mhterlinden.be. Gelieve in het onderwerpveld steeds te vermelden aan welke arts uw mail gericht is.
  4. Mails worden slechts enkele keren per week gelezen en zijn geen vorm van dringende communicatie. Gelieve bij dringende vragen altijd telefonisch contact opnemen met het secretariaat.

Het elektronisch voorschrift

Sinds 2021 heeft de apotheek geen papieren voorschrift meer nodig om een medicijn af te leveren. Alle medicijnen worden automatisch digitaal voorgeschreven. De apotheek kan door het inlezen van uw elektronische ID kaart kijken welke voorschriften ter beschikking zijn voor u. U beslist welk medicijn u op dat moment wilt laten afleveren.

U kan uw elektronische voorschriften raadplegen via enkele platformen:

  • Ga naar www.mijngezondheid.be en log in met uw e-ID of de Itsme app. Via dit portaal is het ook mogelijk om via een volmacht in te stellen voor uw kinderen, partner of ouders. Op deze manier kan u voorschriften voor hen verkrijgen met uw eigen identiteitskaart
  • Via de applicatie Voorschrift op Zak
  • Via de Helenaapp

Voorschriften en attesten

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x